چطور گواهی عدم سوء پیشینه بگیریم؟

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی سوء پیشینه چیست؟

گواهی عدم سوء پیشینه نامه ای از طرف قوه قضائیه کشور است که نشان می دهد یک فرد سابقه کیفری دارد یا خیر! در واقع این گواهی ، تمامی پرونده های قضائی فرد را در دادگاه های کل کشور نمایش می دهد و اگر سابقه ای نداشته باشد آن را مشخص می کند!

از افراد، در طول زندگی، به دلایل مختلف، گواهی سوء پیشینه درخواست می شود. مخصوصا در مواقع استخدام، علی الاصول، کارفرما و مخصوصا دستگاه های اجرایی و مراکز دولتی، از فرد داوطلب، در هنگام گزینش، این گواهی را درخواست می کنند.

بنابراین، اینکه گواهی عدم سوء پیشینه چیست، چه چیزهایی در آن منعکس می شود و نحوه صدور آن چگونه است، پرسش بسیاری از افراد است.

دریافت این گواهی تا چند سال پیش به صورت حضوری در دادگاه ها انجام می شد اما هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت بیشتر خدمات سازمان ها و شرکت ها به صورت اینترنتی انجام می شود ، قوه قضائیه هم از این قائده مستثنی نیست و اغلب خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می کند که دریافت گواهی عدم سوء پیشینه یکی از آنهاست.

قانون گذار، در ماده 25 قانون مجازات اسلامی، محکومیت های کیفری موثر و تعداد سال های محرومیت از حقوق اجتماعی در خصوص هر یک از آن ها را بیان کرده است. چنانچه فرد، مرتکب جرایمی شود که این محکومیت ها را به دنبال داشته باشد، از برخی حقوق اجتماعی محروم شده و در صورت درخواست گواهی عدم سوء سابقه، ارتکاب به این دسته از جرایم، در آن، منعکس خواهد شد.

البته، باید دانست، درج این محکومیت ها در گواهی عدم سوء پیشینه، همیشگی نیست و طی کردن سال های محرومیت، از شرایط پاک کردن سوء پیشینه و اعاده وضع مرتکب، به حالت سابق می باشد.

نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

همانطور که گفتیم در حال حاضر می توان این گواهی را به صورت اینترنتی دریافت کرد اما لازمه آن ثبت نام در سامانه ثنا و داشتن رمز ثنا است!

بنابراین اگر قصد دریافت گواهی عدم سوء پیشینه خود را دارید می توانید انجام آن را به کافی نت آنلاین آرتاتو بسپارید!

ما در کمترین زمان ممکن گواهی شما را دریافت و برای شما ارسال می کنیم.

شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی و یا ارسال پیام در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید!

راههای ارتباط با ما :